torsdag 2 augusti 2012

Olympiska irlSpelen


När roaches på egen hand käkar alla mina högupplysta tech-enheter, och inte ens mästerligt avvägda force fields kan hjälpa mig, passar vi på Planet Nimn på att specca lite random irl-sport.





Olympiska elden brinner så vackert som något som inte är uppbyggt av pixlar kan göra. Jag tar mig chansen att slappna av och njuta av lekfull irl-sport i några veckor. Lite bollar och band, flaggor och cyklar och sånt. Ska bli skönt att sticka huvudet i sanden. Jag behöver få lite svalka från allt allvar en stund.

I onsdags morse var det Badminton på SVT, där en taiwanesisk tjej nästan lyckades med en final-push, då hon hämtade upp fem matchbollar innan hon fick se sig slagen. Efter en lyckad one-rax expand gick hennes kinesiska motståndare vidare till kvarten i upper-bracket. Men även om jag höll på den besegrade så föll inte min värld samman. Det var även en grymt skön 2v2 match i beachvolley, där en japansk duo fick bita i sanden trots hyfsad map-control. Jag blev besviken men inte ragea jag för det. Casual specca irl-sport är bra för både hjärta och psyke.

badminton racket
One Badminton Rax

Nu när Bolt verkar fått ladder fear och stim är förbjudet så får vi se om han håller hela vägen. Jag vet inte om de hinner få ut patchen som tillåter en tjuvstart per person, annars är en hårt creepad mittenbana hans enda hopp.

Ekonomin i Europa är för närvarande svag. Overspending och förlorade expansioner gör att deltagarna får nöja sig med klassiska medics. Men eftersom de nerfade stim, när de östeuropeiska länderna blev allt för greedy, bör de behålla hälsan även med de gamla hederliga enheterna.


Doping.jpg

Slutligen förbryllar en märklig sak mig: Det går fruktansvärt bra för foreigns. I Medaljligan leder vi överlägset och jag har svårt att tro att Korea kommer hinna i kapp. Lite tråkigt som svensk att inte tillhö näst bästa nation, men framgång för foreigns är framgång även för oss. Ombytta roller och uppförsbacke för koreanerna, vem var det som sa att irl-sport var tråkigt?

London Medals.jpg

Nästa nästa torsdag lovar jag att det handlar om spel som vanligt. Men även jag behöver rensa hjärnan och tänka på annat ibland:) So long nerds!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar