torsdag 9 augusti 2012

Happy thursday to you!


Grattis på torsdagen alla nördar, som med hoppet som vän, lyckats genomlida ännu en vecka. Nu är väntan över och ni kan äntligen slå er till ro, och njuta i typ fem minuter här på Planet Nimn. Idag vill jag särkilt tacka dig som läser det här. Ja just du! (som de brukar säga på bolibompa). Utan dig hade Nimn's planet varit öde och tom. Jag hade fått skriva för blinda ögon eller kanske inte för några ögon alls.




no preview



Du som har varit flitig läsare kanske har lyckats urskilja ett mönster i mina inlägg. Huvudsakligen skriver jag krönikor. Ett tema skulle exempelvis kunna varit: "Vi som var med när spelen var svåra på normal". Krönikan skulle ha drivit sönder med Uncharted och liknande spel som auto-savear var tionde sekund. Och att laddningstiden var din verkliga utmaning (nu råkar det vara så att Uncharted-serien är ett av få undantag där laddningstiden faktiskt är rimlig). Sedan skulle jag ha jämfört med Gradius 3 till SNES, då du blir veckans-player om du fixar easy, eftersom spelet är svårt även med save-state. Att vårt tålamod minskat och att spelutbudet ökat. Att spelskaparna inte vågar ge oss utmaningar längre. Något sådant skulle vi mycket väl kunna ägnat en torsdag på Planet Nimn åt.


Uncharted_3_Conference_14





























Sedan gör jag regelrätta recensioner av spel, där jag betygsätter dem mellan 1 och 5. 1:or tar du inte ens emot om någon slänger de efter dig. Sonic the Hedgehog, 360 spelet som delar namn med det underbara orginalet, skulle fått en 1:a. På grund av att det är ospelbart rakt igenom (eller snarare ospelbart så långt du kom innan du slängde ut det genom fönstret). 5:or kan du tänka dig att tatuera in, på exempelvis en kroppsdel. Många klassiska RPG, som Phantasy Star till Mastern och Chrono Trigger till SNES, hamnar här. Att säga att spelet är perfekt känns otillräckligt. Du bär snarare med dig det genom livet och fylls av lycka när du tänker på det. Kortfattat: Favoritspel.

1/5 Ångest

2/5 Ljusglimt i mörkret


3/5 Ett bra spel


4/5 En upplevelse

5/5 Du bär det med dig. Favorit

Loggor gjorda av The Maker och Dirty D

Sist och kanske minst, men samtidigt min favorit, hänvisningar och hela inlägg som berör StarCraft 2. Med StarCraft är det som med fotboll. Du älskar det fast du suger på det. En solklar femma trots att du knappt fixar campainen på casual. RTS är inte och kommer nog aldrig bli min starka sida, ändå beundrar jag NaNiwa mer än Zlatan. Faktiskt så skulle jag och Mr. Ibra anses hyfsat jämna när vi kickade boll, om publiken tidigare sett The Kingslayer [ord att beskriva förnedringen saknas] mig in en mirror PvP.


NaNiwa "The Kingslayer"

Så blir det en krönika, en spelrecension eller om StarCraft 2 nästa torstag? Lever du får du se. Du kan också följa Planet Nimn på Twitter. Då jag bara ett konto så blir tweetsen väldigt blandade. Dock kommer du inte få veta hur mycket jag betalade för kaffet, när jag väntade på tågstationen. Namnet är Planet Nimn och adressen är @Nimn_One än så länge. So long Nerds!!


Nästa torsdag som vanligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar