torsdag 10 maj 2012

Zeld-a-thon!

Favorite Legend of Zelda game?
NES Legend of Zelda



Hej och välkomna alla nördar, semi-nördar och wannabes till ännu en torsdag här på Planet Nimn. Jag sitter på biblioteket och skriver eftersom mitt Internet är uppsagt pga RIE (!) (Rapid Information Exchange).


Just nu sitter jag och spelar den senaste uppföljaren till The Legend of Zelda: Skyward Sword. Även om det inte är jättenytt så har jag inte testat det förrän nu. Största anledningen till detta är att jag inte klarat något av de tidigare 3-D äventyren. De tre första konsolliren har jag fixat, där med även tvåan The Adventure of Link, vilket jag är hyfsat stolt över att ha gjort. Jag är ingen power player men tålamod har jag, och det är den första egenskapen du bör införskaffa dig innan du ger dig på del två i Shigeros hyllade serie.






Varför har man inte varvat eller klarat ut, som kidsen nu mera säger, de fyra senaste spelen då? Då jag försökt ta mitt ansvar så har käppar sats i mina hjul. Käppen som stoppade mig i OoT stavades: vattenborgen och Wind Waker gav mig insikten att det inte var roligt att segla; på tv-spel heller... När jag köpte Twilight Princess skickade säljaren det enligt honom likvärdiga Link Crossbow Training istället. Slutligen så kändes de onödigt att börja med Skyward Sword då inget av de föregående var avklarade.


Men nu är det slut på ursäkterna! Nu utmanar jag, Nimn, mig själv på ett Zeld-a-thon då jag ska besegra Ocraina-spelen (ett trevlig samlingsnamn som jag kommit på själv) i omvänd ordning.
Så först ut är Skyward Sword som jag har tjuvstartat med och jag kan avslöja att första bossen redan har gått sitt oundvikliga öde tillmötes. Jag kommer sedan ägna någon torsdag här och där för uppdatering om framsteg eller eventuella motgångar. Ser redan fram emot den sköna känslan som kommer att infinna sig när alla sju stationära Zelda-titlar återfinns på min lista av avklarade spel.



Det är viktigt att ta ansvar här i livet främst för sitt spelande men även annars. Ät gröt, panta burkar, ut och jogga och men framför allt: Spela! Spela! Spela!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar