tisdag 4 september 2012

Sporadisk höst för alla torsdagsbarn

 
Det kommer bli en sporadisk höstsäsong på Planet Nimn för alla invanda torsdagsbarn. Även en gamer behöver ta tag i livet utanför de beprövade pixlarna. För mig innebär det hardcore universitetsmatte med start imorgon. Så istället för att utlova medioker speljournalistik varje torsdag, kommer jag posta kortare inlägg titt som tätt (troligtvis titt).

Vi börjar hösten med att låta er suga in känslan i det utlovade youtubeklippet nedan, där GAMe bjuder upp Greven på en 3/8 bits vals.










Då var det bevisat att den odödlige greven går att besegra även i detta spel (och att man inte snackar rikssvenska precis). Till er som tror att detta var GAMes första försök kan jag bara säga: Det var inte hans första försök. Jag kan lägga upp de misslyckade försöken någon gång i framtiden om någon är intresserad.

Jag lovade er Gradius 3, men det kommer att bli Castlevania 2: Simon's Quest istället. GAMe fick blodad tand och vill sopa rent på 8-bitaren. Vår första känsla är att svårighetsgraden är överskattad. Den känslan fick jag äta upp i 3:an. Får se om GAMes jakt på grevens kroppsdelar blir mindre smärtsam. Jag försöker inte vara vidrig. Simons uppdrag är just att samla Draculas naglar, hjärta, ögon med mera. Men mer om det en annan torsdag höstdag. So long Nerds!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar