söndag 16 september 2012

Bot och bättring

Som ni märkt har det varit lite dött här. Istället för att skylla på primtalsfaktorisering (läser Algebra A) och byte till OSX så lovar jag bättring! Undertiden Nimn's Planet varit dold för er, har GAMe lagt ytterligare två spel till sin lista av avklarade NES-titlar. Castlevania 2 och Gunsmoke. Vår hypotes om att Simons uppdrag har överreklamerad svårighetsgrad visade sig riktig. Med lite kartor och anteckningar och några potions med tålamod, så kommer de flesta normalbegåvade (IQ 80-120) både lyckas uppväcka och besegra greven.


castlevania-ii-simons-quest-virtual-console-20071031105732774_640w.jpg

























Gunsmoke tog GAMe lite på sängen. Men efter en hård kraftmätning fick även detta spels ärkefiende käka grus. För min egen del så har jag äntligen avklarat första milen i mitt Zelda 98+ Maraton. Sextio plågsamma timmar är över och jag behöver aldrig mera spela Skyward Sword igen. Ett liv utan Skyward är himmelriket på jorden, om vi nu ska tillåta lite existentialism och samtidigt anknyta till spelets tema.


Nu sitter jag hos föräldrarna och skriver, men till veckan dyker ett paket från apple-store upp på posten. Då kan jag äntligen uppdatera mer frekvent och inte föra er bortom ljuset igen sådär. Dock har jag mer att göra än brukligt, så jag kan inte hålla torsdagen helig längre, som jag berättade sist. MEN jag garanterar er minst en post i veckan. Så håll nätverksanslutning och ögon öppna! So long Nerds!



1000px-Characters_(Skyward_Sword).png
Never again! (Aldrig mer!)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar